But just a month earlier, Sheehan had been caught perpetrating a major fabrication. In September 1986, the paper sent him to Punta Del Este in Uruguay, to report on major 92-nation trade talks. He duly began filing reports, describing the negotiations in detail. But Sheehan wasn’t in Punta Del Este at all. He was in fact elsewhere, having a tryst with the woman who would become his wife.

“When she gave me verifiable facts, they were verified,” wrote Paul Sheehan, in the article that was teased on the front page of the Sydney Morning Herald on Monday morning.

“Sheehan’s reportage has always been a trouble. I remember reading parts of Among the Barbarians [Sheehan’s 1998 book] and thinking, ‘This sounds like bullshit.’ They should have been alert to it.”  And staff at Fairfax were alert to it. Sheehan’s enthusiasm for dubious contacts was well known.

“When she gave me verifiable facts, they were verified,” wrote Paul Sheehan, in the article that was teased on the front page of the Sydney Morning Herald on Monday morning.

Where do you start? Perhaps with the Tele's remarkably sloppy allegation that "UNSW rewrites the history books to state Cook 'invaded' Australia". Of course, UNSW did no such thing. The reference to Cook is entirely a Telegraph invention. The guide talks of invasion but doesn't attribute it to James Cook, who had no army with which to invade. It's an extrapolation showing that not only does some editor or other know nothing about the history they're so keen to defend, but that they're also…

Where do you start? Perhaps with the Tele's remarkably sloppy allegation that "UNSW rewrites the history books to state Cook 'invaded' Australia". Of course, UNSW did no such thing. The reference to Cook is entirely a Telegraph invention. The guide talks of invasion but doesn't attribute it to James Cook, who had no army with which to invade. It's an extrapolation showing that not only does some editor or other know nothing about the history they're so keen to defend, but that they're also…

Zaky Mallah report 'complete rubbish' says SBS head | SBS News

SBS Managing Director Michael Ebeid has dismissed a report that convicted criminal Zaky Mallah would be given a television show as ‘complete rubbish’.

Thiess John Holland paid $174,000 to AWU under Cesar Melhem, not Bill Shorten

Thiess John Holland paid $174,000 to AWU under Cesar Melhem, not Bill Shorten

Herald editor-in-chief Darren Goodsir says Sheehan has been ‘stood aside until further notice’ over story that alleged rape by Muslim men had been ignored

Paul Sheehan suspended by Sydney Morning Herald over false rape story

Sydney Morning Herald columnist says he regrets writing incendiary column based on the ‘false memories and fabrications’ of a woman he called Louise

An article published on August 22 made reference to Felicity Hill, a political adviser to the Greens senator Scott Ludlam. Some readers may have understood the article as saying that Ms Hill had used public money to fund her private overseas travel, and that she holds extremist views. The Herald withdraws any such meanings and apologises to Ms Hill for any embarrassment caused.

An article published on August 22 made reference to Felicity Hill, a political adviser to the Greens senator Scott Ludlam. Some readers may have understood the .

Sydney Morning Herald columnist says he regrets writing incendiary column based on the ‘false memories and fabrications’ of a woman he called Louise

Herald editor-in-chief Darren Goodsir says Sheehan has been ‘stood aside until further notice’ over story that alleged rape by Muslim men had been ignored


More ideas
Building industry commentators says Opposition Leader Bill Shorten created a "model"  environment for relations between workers and companies.

Building industry commentators says Opposition Leader Bill Shorten created a "model" environment for relations between workers and companies.

But Professor Triggs says Mr Dutton has no grounds to attack her and was relying on an inaccurate headline and a newspaper report of comments taken completely out of context.  In the report, in The Australian, it was asserted that Professor Triggs had linked Indonesia's refusal to negotiate on the death sentence for two Australians who were executed in April to the Abbott government's policy of turning back boats.

A Turnbull government minister has refused to confirm reports Australia is considering sending refugees on Nauru and Manus Island to the distant central Asian nation of Kyrgyzstan.

Dutton was unstinting in his criticism of Triggs and called on her to make a public apology. Unwisely he based his criticism upon inaccurate reporting in The Australian newspaper without checking the facts. Might we now expect him to be as unstinting in apologising to Triggs?

Letters to the Editor: Triggs must be doing something right

Thiess John Holland paid $174,000 to AWU under Cesar Melhem, not Bill Shorten.

Thiess John Holland paid $174,000 to AWU under Cesar Melhem, not Bill Shorten.

Middle East reporting: The need for honest journalism | Middle East Eye

Middle East reporting: The need for honest journalism

Bill Shorten's union took hundreds of thousands from building company

Bill Shorten's union took hundreds of thousands from building company

No, An Audience Member DIDN’T Urge Australian Muslims To Join ISIS On ‘Q&A’ | Junkee

No, An Audience Member DIDN’T Urge Australian Muslims To Join ISIS On ‘Q&A’ | Junkee

When the public takes an irrational set against outsiders such as boat people, why not gratify their prejudices rather than defend the needy?  When people convinced themselves they're struggling to keep up with the cost of living but the objective indicators say wages are rising faster than prices, why try to set them straight when it's so much easier to pretend to be sympathetic?  In short, why not reinforce prejudices and misperceptions rather than educate?  Why not follow the voters…

Startup Pluto TV wants to choose your shows for you. It thinks streaming should be more like regular TV.

Pinterest
Search